İş zekası kavramı, bir buçuk yüzyıldan fazla bir süredir kullanılmaktadır. İş zekası özünde,
karar verme ve eyleme rehberlik edecek şekilde verileri ve veriler arasındaki ilişkiyi anlamakla
ilgilidir. Teknoloji açısından bakıldığında BI; ham ve dağınık verileri, anlamlı iş öngörülerine
dönüştürmek için bir dizi araçtır. Peki, bu kavram nasıl bir ihtiyaçtan ortaya çıktı?
Şirket içerisinde ekipler, dağınık ve bir yığın halinde olan verilerden rapor oluşturarak, verilerden
değer elde etmek üzerine sürekli çalışıyorlardı ve bu raporları oluşturmak çok ciddi zamanlarını alıyordu.
Verilerin doğru bir şekilde görselleştirilerek, tek bir noktadan görüntülenebilmesi ve bu verilerin öngörü
oluşturması ihtiyacı ile Business Intelligence yani İş Zekası kavramı ortaya çıktı.
Microsoft Power BI Nedir?
Power BI, tüm verilerinizi tek bir yerde görselleştirmek ve analiz etmek için bir iş analizi hizmetidir.
Başka bir deyişle, Power BI verileri analiz eden ve yorumlayan bir iş analitiği paketidir. Kısacası, işinizi
görüntüler. Her cihazda görüntülenebilecek zengin dashboardlar ile hızlı cevaplar üretir. Microsoft Power BI,
herkesin kendi verilerine kolayca ulaşmasına, canlı panolar ve raporlar oluşturmasına ve herhangi bir zamanda
etkileşimli görselleştirmeler aracılığıyla verileri keşfetmesine olanak tanıyan bir SaaS platformudur. Ms Power BI ile,
verilerin nerede bulunduğuna bakılmaksızın tüm verilerinizi tek bir konumda görüntülenebilir hale getirebilir ve iş
operasyonlarınıza tepeden bir bakış sağlayabilirsiniz. Power BI, üç tamamlayıcı uygulama içerir.